Content marketing

content marketing

czyli to co widzisz między innymi w tym miejscu. To treść strony. Nazywa się to po polsku marketingiem treści. Content marketing jest ściśle powiązany z tworzeniem strony WWW.

Content marketing może mieć różną formę. W zależności od branży, odbiorów i możliwości treści mogą być publikowane w internecie jako artykuły, video webinaria, poradniki czy podcasty albo raporty.

Zadaniem content marketingu jest zapewnienie internautom wiarygodnych treści, których oni poszukują w związku działaniem w danej branży i chęcią rozwiązania danego problemu.

Jaki jest cel prowadzenia na stronie content marketingu:

  • przyciągnięcie uwagi internautów
  • zaangażowanie ich uwagi
  • zbudowanie wizerunku eksperta
  • zbudowanie zaufania

Content Marketing ma ścisły związek z marketingiem wirusowym zwanym również marketingiem szeptanym.

Najlepiej marketing szeptany oddaje plotka. Rozchodzi się tempem błyskawicy prawda? A jak dotyczy kogoś znanego, to prawdziwe tornado! Dobrym przykładem są kontrowersyjne filmy. Jeszcze jest przed premierą danego dzieła, a już miasto czy kraj huczy od informacji na jego temat.

Nam nie chodzi o kontrowersyjne treści, ale o sposób dystrybucji tych informacji.

Najprościej mówiąc chodzi o to żeby content marketing, który tworzysz na stronie ludzie przekazywali sobie z ust do ust, z maila do maila, bez Twojego specjalnego zaangażowania.

Najpopularniejszymi miejscami gdzie firmy dzielą się informacjami branżowymi, proponowanymi produktami lub usługami są media społecznościowe: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, YouTube i inne, a także blogi branżowe. Choćby taki jak ten 🙂

Przykład na działanie content marketingu:

Pomyśl sobie, że szukasz śpiworu na wypad rowerowy. Pierwsze co, to zapewne pytasz znajomych o polecaną markę czy konkretny produkt. Następnie i tak pewnie wpisujesz w wyszukiwarkę wybrane hasło.

Wyświetla Ci się milion stron. Producentów śpiworów, podróżników, blogerów. Klikasz na kilka z nich. Niektóre strony „ubijasz” od razu ponieważ okazują się nic nie warte i poza tym, że ktoś skopiował info ze strony producenta nic tam więcej nie ma.

Zdarza się jednak, że na którejś z kolei stronie przepadasz bez reszty. Przechodzisz od jednego artykułu do drugiego i na temat wyboru śpiwora możesz już napisać pracę doktorską.

Dodatkowo widzisz, że autor tych artykułów ma prężnie działające konto na Facebook’u i Instagramie (gdzie wrzuca fotki z wypadów ze śpiworami of coz!) i już wiesz, że to jest to!

Jeżeli na takiej stronie jest link do zakupu wybranego śpiwora, to nie wahasz się, tylko kupujesz.

Działa tu poczucie, że masz do czynienia z ekspertem. Ktoś, kto pisze na dany temat ze szczerym zaangażowaniem jest bardziej wiarygodny niż ktoś kto kopiuje standardowe formułki ze strony producenta.

Ekspertowi jesteś w stanie zapłacić więcej, ponieważ mu ufasz.

I właśnie do tego chcielibyśmy Cię przekonać. Strona ma nie tylko ładnie wyglądać, ale dawać wartość Twoim klientom.

Klienci mają na niej znaleźć artykuły, filmy, porady, instrukcje, grafiki, które rozwiążą ich problemy, odpowiedzą na ich pytania. Słowem, będą dla nich przydatne.

Jeżeli nie jesteś mistrzem pióra, albo jesteś, ale nie masz na to czasu, to w ramach usług Outsoursingu IT, zajmiemy się tworzeniem content marketingu na Twoją stronę www.

Podoba ci się ten artykuł? udostępnij go:
Cenimy państwa prywatność
Ustawienia ciastek
Do poprawnego działania naszej strony niezbędne są niektóre pliki cookies. Zachęcamy również do wyrażenia zgody na użycie plików cookie narzędzi analitycznych. Dzięki nim możemy nieustannie ulepszać stronę. Więcej informacji znajdą państwo w Polityce Prywatności. Więcej.
Dostosuj Tylko wymagane Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek
Dostosuj zgody
„Niezbędne” pliki cookie są wymagane dla działania strony. Zgoda na pozostałe kategorie, pomoże nam ulepszać działanie serwisu. Firmy trzecie, np.: Google, również zapisują pliki cookie. Więcej informacji: użycie danych oraz prywatność. Pliki cookie Google dla zalogowanych użytkowników.
Niezbędne pliki cookies są konieczne do prawidłowego działania witryny.
Przechowują dane narzędzi analitycznych, np.: Google Analytics.
Przechowują dane związane z działaniem reklam.
Umożliwia wysyłanie do Google danych użytkownika związanych z reklamami.

Brak plików cookies.

Umożliwia wyświetlanie reklam spersonalizowanych.

Brak plików cookies.

Zapisz ustawienia Akceptuj wszystko
Ustawienia ciastek