Phishing to ostatnio bardzo częsty typ oszustwa internetowego i odpowiada za 90% wycieku newralgicznych danych. Używają go hakerzy, żeby pozyskać poufne informacje, tj. loginy i hasła, numery kart kredytowych, ubezpieczeń czy też kont bankowych od atakowanych użytkowników internetu.
Phishing przybiera coraz bardziej perfidną formę.
Hakerzy wiedzą o co walczą. Średni koszt finansowy naruszenia bezpieczeństwa danych wynosił 3,86 mln USD (IBM), a oszustwa Business Email Compromise stanowiły ponad 12 miliardów dolarów strat (FBI).
Zwykle, oszustwo internetowe polega na przesyłaniu specjalnie spreparowanych wiadomości e-mail i/lub przekierowywaniu na fałszywe strony internetowe.
Żeby nie być gołosłownym… Wystarczy spojrzeć na statystyki dotyczące oszustw w zakresie phishingu oraz poczty elektronicznej z 2019 r.
Nie wiesz jak zachowaliby się Twoi pracownicy gdyby phishing dotyczył Twojej firmy?
My wiemy, że… nie byłoby dobrze…
Przeprowadziliśmy kontrolowany atak phishingowy w jednej z firm i okazało się, że na 637 osób tylko 1 osoba (jedna!) wykazała czujność jeżeli chodzi o przekazywanie osobom trzecim np. hasła do logowania do swojego konta.
To daje do myślenia, prawda…?